2013年6月6日星期四

Made luxury sales of Chinese fears "swagger"


 Strong profits and rising stock prices for Tiffany, Michael Kors and other luxury brands have led to widespread talk of a new upsurge in high-end goods, but it can be too early to jump on the caps of Dom Perignon.
A new study of one of the world's most luxurious experts predicted that the growth of these sales are as much as 50% slower than in the previous year. The main reason: China.
Claudia D'Arpizio, a partner at Bain & Co. and a leader in its luxury and practical way, predicts sales growth of 4 to 5 percent of sales of luxury around the world this year. Compared to 10 percent in 2012 and an increase of 11 percent in 2011. Total global sales are expected to be 220 billion euros ($ 288 billion) and 222.000.000.000 € this year, from 212.000.000.000 € last year, she said.
While currencies play a role in the slowdown, the study shows that the decline in growth in Asia, particularly in China, and the ongoing weakness in Europe will slow the best performance of the United States and several Latin American countries.
(Read more: Family Offices, new hedge funds)
The sales growth in the Asia-Pacific region, excluding Japan, will slow down from 26 percent last year to 10 percent at constant exchange rates, the report said.
Has the repression of the Chinese government on corruption a damper on the culture of this country gifts, according to the report, and therefore slows down the extravagant purchases, particularly precious watches, which are often given as gifts. He added that bloggers in China are "trying to display negative buzz from luxury to build."
(Learn more: The top 1% now controls 39% of global wealth)
Europe will remain weak, with growth fell to 3 percent from 8 percent, according to the study.
The Chinese cut their spending in Europe because of "narrowing price differences" between the high-end products in Europe and Asia, the report added, adding that some consumers "fatigue Tourism" and is therefore not so much to travel Europe.
In contrast, the United States' rediscovered luxury "driven by rising consumer confidence, according to the report.

没有评论:

发表评论